LighthouseXCallme.jpg

Søren Bregendal, Johannes Nymark og Martin Skriver gik i 2012 sammen under navnet Lighthouse X med en vision om at skabe et band, der kunne andet og mere end bare at underholde. Et band, der kunne gøre en mærkbar forskel gennem musikken. De havde alle tre lært, at musik kan hjælpe folk til at åbne op og snakke om de ting, der ikke er så nemme at tale om – og samtidig fungere som et vigtigt fundament for nye fællesskaber, og det var med denne bevidsthed, at de skabte Lighthouse X. Missionen var at tage et ansvar gennem musikken på en måde, som ingen har gjort det før.

Da Søren Bregendal mødte Hanne Lindblad, daværende CEO hos Call me, var der fra begyndelsen et stærkt værdifællesskab. Det var dette, der kom til at udgøre fundamentet i samarbejdet mellem bandet og mobilselskabet, der allerede havde sat et tydeligt samfundsmæssig aftryk med den prisvindende “Tal ordentligt”-kampagne.

Kampagnen havde allerede positioneret Call me som en virksomhed, der tager et socialt og kulturelt ansvar, og de mange aktiviteter – herunder skolebesøg, læringsbøger og familiecamps – er i overensstemmelse med virksomhedens kerneydelse, nemlig at skabe kontakt mellem mennesker.

Lighthouse X blev integreret i “Tal ordentligt”-kampagnen og gav den dermed en unik musikalsk dimension, samtidig med at Lighthouse X kunne samarbejde med en erhvervspartner, de delte helt specifikke værdier med, frem for at følge den traditionelle vej via et almindeligt pladeselskab.

Søren Bregendal har fortalt følgende om partnerskabet:

“Der går ikke et møde, hvor der ikke er blevet drømt og tænkt stort. Hele Lighthouse X-visionen bygger nemlig på en drøm. En drøm om at bidrage til en verden, hvor mennesker i højere grad ser og tænker med hjertet. At vi sammen efterlader kloden som et bedre sted, end den var, da vi blev født. Denne drøm hviler på indsigten om, at hvis et projekt er større end sig selv, begejstrer det. Hvis man tager et ansvar, der er større end man behøver, skaber det engagement. Det er store ord, men de får dagligt ben at gå på i vores fællesskab, og det er fordi ingen på vores møder taler ned til dem, der tør drømme stort.”

Foruden en lang række fælles aktiviteter og gensidigt udbytte ved at optræde på hinandens kommunikationsplatforme, har samarbejdet også budt på udgivelsen af en række singler, en EP og ikke mindst sejren ved det danske Melodi Grand Prix 2016 med nummeret “Soldiers of Love”.

For Call me har CCR-arbejdet styrket holdånden, som gennemsyrer virksomheden og smitter positivt af på kunderne. I 2014 fik Call me det bedste medarbejdertilfredshedsresultat nogensinde: 99% af medarbejderne var stolte af at arbejde i virksomheden og troede på strategien.

Hanne Lindblad har udtalt følgende om CCR-arbejdet og dets væsentlighed:

”Vi lever i en tid, hvor hele vores dannelsesbegreb er i frit fald – og dermed også vores kultur. Og det skal vi have fokus på, for kulturen er den adfærd, vi giver videre til de kommende generationer. CCR rummer en verden af muligheder for os, der arbejder i kommercielle virksomheder. Muligheder, der åbner op, forløser, udvikler og gør en positiv forskel for os selv og andre.”